Kan jag besöka ett bankkontor?

Med omtanke för de riskgrupper som finns och för att undvika att coronaviruset (COVID-19) sprids vidare ber vi dig som:

  • känner dig sjuk med förkylningssymtom
  • har varit i kontakt med någon som är smittad
  • har varit i något av riskområdena de senaste 14 dagarna

att undvika att besöka våra kontor och istället använda vår app eller vår internetbank för att göra dina banktjänster.    

Om jag vill göra mina bankärenden genom att ringa till er – hur gör jag då?

Du når oss på tel. 0502-185 00 måndag och torsdag 09.30-17.30 samt tisdag, onsdag och fredag 09.30-15.00.

Om du har startat tjänsten Telefonbanken finns vi tillgängliga på 0771 22 11 22 dygnet runt, året om.

Har du ännu inte kommit igång med telefonbanken är allt som krävs att du loggar in på internetbanken.

  • Logga in på internetbanken
  • Klicka på ”Övriga tjänster” i vänstermarginalen
  • Klicka sedan på ”Telefonbanken”
  • Välj sedan att aktivera ”Självbetjäning” och ”Personlig service”.

När du gjort det kan du ringa in på 0771 22 11 22 och identifiera dig med ditt mobila BankID.

Var hittar jag mer information om hur jag påverkas som bankkund?

tidaholms-sparbank.se/corona har vi samlat all information kopplat till corona. Där publicerar vi löpande uppdateringar.

Vad gäller för min reseförsäkring eller hemförsäkring kopplat till coronaviruset? 

Här har vi har samlat infomation om vad som gäller vid avbeställning, hemförsäkring och kortförsäkringar och om du blir sjuk på resmålet. 

Hur ska jag tänka kring mitt sparande kopplat till coronaviruset?

Vår privatekonom ger sina tips och råd för hur du ska tänka.

Jag är småföretagare och påverkas av coronautbrottet, vilket stöd kan jag få?

Här kan du läsa mer om Regeringens stöd till företag i coronavirusets spår.

Var kan jag få tips om hur jag använder appen?

tidaholms-sparbank.se/appen får du mer tips om hur du använder appen.