Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Säkerhet och vanliga bedrägerier

En man som talar i mobil

Banker blir ofta utsatta för säkerhetsangrepp och bedrägerier, och vi utvecklar ständigt våra säkerhetslösningar. Det är viktigt att du som bankkund vet hur bedragarna arbetar och hur du kan skydda dig. Kontakta oss gärna om du har frågor om säkerhet.

Man med laptop

Mycket falska mejl i omlopp!

Det cirkulerar en del phisingmejl. Som vanligt är det viktigt och veta att banken aldrig - vare sig via mejl eller telefon - frågar efter koder, lösenord eller uppdateringar till kort, internetbank, telefonbank eller säkerhetslösningar för internethandel.Om du får ett phishingmejl där du ombeds lämna ut personliga koder så vidarebefordra mejlet till phishing@swedbank.se så arbetar banken på att stänga ner avsändaradressen.

Man vid laptop

Bedrägeri

Läs om de vanligaste bedrägerierna och vilka säkerhetsåtgärder vi som bank vidtar. Ta även del av vad du kan göra för att hålla bedragarna borta.

Student med dator

Identitetsstöld

Förövare som kommer över dina personliga uppgifter kan beställa varor, tjänster och på annat sätt få fördelar av att utnyttja dina uppgifter. Det finns en hel del som du kan göra för att undvika att hamna i den situationen.

På kontoret

Integritet och sekretess

Vi ser alltid till att hantera dina personuppgifter med största sekretess. För att lyckas med det vidtar vi en rad åtgärder.

Kortbetalning online

Penningtvätt

Banken arbetar ständigt med att förebygga penningtvätt och finansiering av terrorism. Därför måste vi ibland vidta särskilda åtgärder gentemot dig som kund.

Internetbedrägerier blir allt vanligare. här jobbar bedragarna!

Assistans Spärrtjänst & ID-Skydd. Beställ idag och skydda din identitet.

Stäng Skriv ut