För vilka är tjänsten tillgänglig?

För dig över 18 år i Swedbank och sparbankerna som har ett privat bankkort och internetbanken eller appen.

Vilka pågående ärenden kan följas i den nya tjänsten?

Du kan följa beställning av nya bankkort, beställning av ersättningskort samt förnyelse av kort (när giltighetstiden på kortet snart löper ut).

För vilka bankkort kan man spåra en kortbeställning?

Bankkort Mastercard och Bankkort Maestro. Funktionen finns ännu inte för Bankkort Mastercard Ung, betal- och kreditkort samt företagskort.

Hur följer man sin kortbeställning i internetbanken eller appen?

Du kan se status och följa kortbeställningen i internetbanken eller i appen för privatpersoner under menyn ”Övriga tjänster” och länken ”Mina ärenden”.

När kan ett kort spåras?

Kortet kan spåras så fort en kortbeställning är gjord.

Hur länge syns ett pågående ärende?

Du kan se ditt ärende 10 dagar efter att det är slutfört och sedan kan du hitta det under ”arkiverade” ärenden.